Thursday, October 6, 2011

:::::::Cinta:::::::::::

Aku suka utk menulis...
Muhasabah pada diriku, bkn sja pd kelemahan.. tapi nikmat yg x terhingga yg telah diberikan ALLAH akan segala yg  berlaku..
Apa yg kau tahu akan cinta yg tulus ikhlas wahai manusia???
Apa benar kau yakin yg kau cintai itu tulus ? apa benar yg kau rasa itu ada dlm lingkungan barakah ALLAH.?apa erti pengorbananmu?
Wahai insan yg rasa inginnya amat tajam akan apa yg mahu dilakukan ...adakah benar anda siap utk segal kemungkinan? Sedarkah anda dalam bahtera dunia...


               .............................................................................
Cinta....ada yg binasa..ada jua yg berjasa...ada juga yg sekadar nama.. ape pndapatmu wahai mata yg mlihat dengan hati yg mula merungkai...mengeja akan segala yg telah kutuliskan ini?...akal!!! berfikirlah seperti org yg punyai akal yg tajam... hati haruslah melihat dgn jujur...
Apa hatimu kini sudah pandai mnilai wahai manusia?.. sepatutnya ya!!!... ini kerana kau sudah duduk mnapak di atas bumi yg berjuta2 bilion umurnya.. ya..aku lupa.. kau hanya lah berapa saja umur.. tidak sepadan dgn apa yg dikatakn sejarah.. kini... kau nilai kegembiraan,hiburan, juga keseronokan dunia menjadi amalan setiap saat dan aslinya kau yakini....ape benar??? Apa yg kau pandang dan lihat itu akan dirasai dgn puas???... kenapalah.. ilmu agama kini telah mncapai tahap yg menyedihkan?... oh.. mungkin aku tidak dpt mlihat yg sebenarnya, agama islam telah bangkit secara sulit.. tiada apa yang dapat dipertikai.. namun, bagaimana aku mahu ceritakan nanti pada bangsaku ini yg jasa pada agama terlalu sikit... aku tidak ckup ilmu utk mengatakannya... namun, aku cuba utk belajar caranya iman dapat ditingkatkan... cara yg terbaik utk tarik tali yg tersimpul tersangkut dalam lumpur supaya dapat dibersihkan... ianya tidak mudah!!!!! Bantulah aku sekalian jika kau sedari.......

No comments:

Post a Comment

Corat-Coret anda