Thursday, October 6, 2011

BERSABARLAH DALAM MENEMPUH DUGAAN



Coretan dan nukilan yg mengungkap seribu perasaan yg susah utk dimengertikan...
Aku tahu..diri ini bukanlah seorang yg sempurna.. memang perlu ditegur, perlu dijaga,perlu dimarah agar menjadi yg lebih baik... tapi mengapa diri ini terlalu lemah hingga terlalu banyak perkara dilakukan sewenangnya...
Mana letaknya keyakinan yg mmbuak2 ?????? dalam kitar hidupku.. hanya mampu berserah saja... ya...perlu... tapi kekadang kenapa semakin ku membaiki diri... semakin nmpak kelemahannya... aku lakukan ini..itu...semua salah.... adakah aku hidup hanya utk menikmati kemarahan dan hati yg akan diskiti sesuka hati seadanya...sebenarnya apa mungkin aku layak utk dunia... menjadi sebahagiannya... aku selalu berfikir... belum lagi kulihat dosa yg terlalu banyak ini... aku baru melihat diri ini. Adakah ia layak utk memikul tanggungjawab yg besar utk dunia...aku belajar...belajar...belajar... utk mnjadi sebahagiannya... namun aku lupa yg ALLAH amat menyayangiku, dia sahajalah yg sealu dalam benakku... tapi mengapa aku ini walaupun sudah sedar yg dia ada disampingku... waktu ku suka.. hanya sedikit sahaja ruang yg aku letaknya dalam hati????...arghhhh.. aku ni lemah... aku teringin utk kuatkannya dalam taqwaku... dalam sujudku mahupun sembahanku kepadanya. Tuhanku.... aku mohon ampun diatas segala dosaku... sebenarnya jasad ku ini lemah dgn tidur,makan yg terlalu kenyang.apatah lagi rohnya x diisi dengan amalan wajib mahupun sunat... ia terlalu bergantung padamu...hingga lupa yg usahanya juga mmberi kesan yg amat besar dalam doanya.. sesungguhnya, ALLAH maha PENYAYANG...

No comments:

Post a Comment

Corat-Coret anda