Thursday, November 11, 2010

musibah yang mempunyai beribu hikmah "banjir n ribut taufan di Perlis"

dah lama xtulis kat blog..miss lak. mmg 1 pgalaman yg amat baru dalam hidupku. dah sebabnya pun aku nak abis da blaja kat arau nih.. ada petikan dari metro@berita harian''8000 plajar uitm perlis dijangka akan menghadapi kesukaran bekalan makanan akibat banjir'' .saya antara 8000 orang itu, heheh..agaknya mmg geli hati mendengarkan ayat2 itu..
geli hati bercampur duka lara.hmmm.. memang akan jadi pengalamn saya apabila terjdi perkara2 sebegini kepada mereka yang bergelar pelajar uitm iaitu:
1.saya berpusing2 (1) Uitm hanya untuk mendapatkan bekalan makanan dan makan tengahari..mcm xde arah tujuan, ramai kdai makan yang tutup
2. saya nak cucuk '' kak, duit dlm mesin ATM xbleh klua, kalau kak nak guna duit, join la kami tunggu bas ni..sume nak klua dgn tujuan cari mesin ATM..'' saya melihat sekeliling budak itu, ramai..
3. 3 bas dinaiki pelajar uitm utk hanya untukn mengeluarkan duit dari mesin ATM di Kangar@ mana2 shj yg ada ATM.dengan bangganya saya katakan saya pun join sekali.
4.ramai dikalangan pelajar xdapat mandi dlm masa beberapa hari..sampai ada idea''jom mandi hujan''..
5. ''sesiapa pelajar yang memerlukan duit dan bantuan atas xda kesempatan bolehlah meminjam duit RM5* dari pihak Uitm, jam 7ptg dan 10 malam'' 2x pengumuman
6. bila saya keluar bilik, pemandangan dihadapan mata ini , pelajar yang ditangan sentiasa ada baldi @pun botol air sebagai bekal mereka. ada juga yang setia menunggu tangki air sementara di parking untuk bekalan air
7. Bekalan makanan di kedai runcit dlam uitm ''wow! megi pun habis...perncah ayam je yang ada utk meggi cup, air mineral botol besar lak memang da habis, roti apatahlagi..macam kena rompak je kedai ni...sume dah xda''
8. malam2 buta ramai yang keluar utk mengambil bekalan air supaya dapat  mandi...
9.ada pensyarah yang xdapat hadir uitm kerana rumah @jaln banjir, xdapat dilalui.
10. xdapat wireless...tu miss nak tulis dlam blog nih
11. berjumpa sahaja kawan dijalan, soalan cepu emas ditanyakan'' mandi x ni?''
12. ada akak yang jaga kedai@ pensyarah yang x balik rumah sebab jalan yang boleh dilalui telah banjir.
13. final exam ditangguhkan tarikh....
14, waktu ini, botol air sentiasa ditangan saya.
hati syup mndengar, agak2 geli hati juga, namun..bila diingati semula bnyak betul hikmah nya...
15. waktu ni saya xbleh tdo dalam pukul 4, tiba2 plaknye ada orang ketuk pintu "jom lah mandi..tandas bleh guna''.
seronok juga sebab, waktu inilah sahaja saya dapat bersusah2 dengan sume rakan part 6 yang lain...tataplah muka mereka selagi ada dihadapan mata..jap lagi mungkin ada yang akan berkahwin dan di negeri jauh...huhuhu
 i love u my friends!!!!!

rasa2nya bila saya boleh balik?????
menjdi persoalanku kini..agak2 bila sy bleh pulang ke rumah, kampung tersayang..lesen P xlepas lagi.. maklumlah tangguh nak wat JPJ test.. malas pon ade..huhuhu
hmm... repot ni pun macam xmau pergi2 dari hidupku..hehehe
entahlah... hati rasa malas nak kemana2 pun...
miss lak kat tasya..heheheh

No comments:

Post a Comment

Corat-Coret anda